onsdag 10 november 2010

Visst är snön mysig!!

Har varit i skolan och lärt mig nya många nya begrepp men dem kan jag skriva upp sen. Men jag ville skriva detta innan jag börjar plugga. Jag tyckte att det var så intressant men vet inte att det är sant. Har även hört min farfar att de hjälper men har ingen bevis, borde testa när jag får ont i öron.
 
Visst är det mysig att ha snö!
Men vad har snön att göra med öronen?Ju många har känsliga öron, så fort de kommer ut får de ont i öron och det beror på kylan, kan förstå dem om att de vill inte ha snö som jag.
 
Idag läste jag på en tidning men har även hört det: att vitlöka kan lindra värkan i örat. Genom att man hacka en vitlöksklyfta sedan lägger man i en liten tybit eller avklippt fingertopp av bomullsvante ( det kan man köpa på apoteket) och färst intill örat med läkartejp. Låt verka över natten, om de forsätter att göra ont nästa dag så gör du samma sak igen eller forsätt med behandling. Om du känner att du vill ha vitlök i örat under dagen så kan du ha, men det hade varit bra om du håller hemma om du har vitlök i örat för att vitlök har en stakt doft. När du göra detta så ska du vara försiktig.

Varför hjälper vitlök mot smärtan ? Att de hjälper beror det på vitlök har en kraftig antiseptisk och antibakteriell verkan. Det är de svavelhaltiga substanserna i den eteriska oljan som ger vitlöken dess bakteriedödande egenskaper.

Visst många säger om man äter vitlöka så blir man inte sjuk så lätt för vitlöka har de sakerna/egenskaperna som försvåra att bli sjuk.
Att jag skriver detta beror också på att under den här perioden bruka många bli sjuka med. Detta kanske kan hjälpa.

Inga kommentarer: