onsdag 30 november 2011

MIN TID - MITT LIV





Allt har sin tid och det här är min tid. Jag är inte den lilla fisken som simmar under den stora, jag skapar min egen skugga.
Om inte jag tror på mig själv - vem ska då göra det?
Om inte nu - när?
Jag drar ett streck i sanden, här och nu. Hit men inte längre. Det som varit okej innan, är inte okej längre. Nu är min tid. Det här är mitt liv, inte ditt.
Negativ energi har inget i mitt liv att göra. Jag bryter mig fri och går min egen väg.
Jag litar på mig själv.
Inget som livet placerar i min väg skrämmer längre. Jag lever min dröm eller är på väg emot den, det finns inget annat. I varje situation finns ett val.
Jag är en stolt människa, ingen dörrmatta som andra kan torka fötterna på.
Jag står upp för mig själv.



Det här har inte att göra med örat med det har att göra med din självförtroende. Ni som som hör dålig och vill höra bra igen, tänk på ett positivt sätt, visst är det lätt att skriva/ säga. Men försökt vara lite mer bestämda över era liv. Försök inte isolera er, gå ut, upplev världen för tiden går. Bry er inte vad andra säger om er. Gör det bara. Sedan finns alltid hjälpmedel som kan hjälpa er med att höra bättre och du är inte ensam om det. 
Ditt liv är ditt ansvar.






Inga kommentarer: